Гурток: «Барви природи»
Мета та основні завдання гуртка:
Метою освітньої діяльності гуртка є створення умов для творчого розвитку та практичної художньої діяльності дітей засобами декоративно-ужиткового мистецтва.
Педагогічні завдання навчальної програми:
- формування знань – знайомство вихованців гуртка з правилами безпеки життєдіяльності, матеріалами (тканини, нитки, барвники, фарби, скло, контури тощо) й обладнанням для заняття рукоділлям, основами розпису тканини, художнім розписом скла та предметів побуту; пап’є-маше; декупаж; пошиттям м’якої іграшки; ліпленням із солоного тіста та полімерної глини; технікою квілінгу тощо.
- засвоєння умінь та навичок – навчити прийомам роботи з інструментами та обладнанням, основним технікам батикового розпису, технологіям виготовлення типових виробів з пап’є-маше, технологіям розробки та виготовлення авторських виробів (за індивідуальною основою та ескізом), технологіям індивідуальної та колективної творчості;
- розвиток творчих здібностей особистості – формування пізнавальної та творчої активності, індивідуального стилю творчої діяльності, розвиток фантазії, просторової уяви, ручної координації, ініціативності та відповідальності вихованців;
- формування ціннісних орієнтацій особистості – системи загальнокультурних і національних цінностей та сукупності соціально значущих якостей творчої особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, культури та мистецтва, праці, природи, самої себе;
- розвиток мотиваційних та самоорганізаційних здібностей особистості – сприяти формуванню потреби в красі і неприйняття потворного (в різних його проявах), вихованню шанобливого ставлення до матеріальних та духовних цінностей; вихованню поваги до праці і людей праці, формуванню цілеспрямованості до самовдосконалення, охайності, посидючості і старанності;
- позитивна соціалізація особистості – формування почуття гідності („майстер”), лідерства („керівник проекту”), професійного вибору („дизайнер”,), вибору шляхів допрофесійної підготовки та самоосвіти.
Зміст навчальної програми включає теми теоретичних занять із відповідними завданнями і видами практичних робіт.
Навчальна програма розрахована для дітей середнього та старшого шкільного віку. Загальний обсяг та тривалість занять становить 144 (216) години на рік, 4 (6) годин на тиждень. Навчальні групи формуються відповідно до рівня підготовки, успішності навчання та віку вихованців.
Форми організації навчально-виховного процесу:
- фронтальна (інформування, постановка загальних завдань, загальний інструктаж тощо);
- групова (виконання адаптованих завдань;”);
- індивідуальна (в окремому темпоритмі, за індивідуальними планами розвитку);
- теоретичні заняття (лекції, бесіди, інструктаж, консультування, експертиза виробів тощо);
- практичні заняття (виконання вправ).
Програма побудована на основі загальнодидактичих принципів (науковості, систематичності, доступності, послідовності, зв’язку навчання з життям).
Основний дидактичний принцип — навчання в предметно-практичній діяльності.
У програмі заплановано використання різноманітних форм і методів подачі матеріалу. Форми організації навчального простору — групова і міжгрупова взаємодія.
Організаційні форми: екскурсія, відеолекторій, конкурс, акція, практична робота тощо.
У процесі реалізації програми використовуються такі методи навчання: пояснювально-ілюстративний, розповідь, бесіди, робота з книгою, демонстрація, вправи, практичні роботи репродуктивного і творчого характеру, методи мотивації і стимулювання, навчального контролю, взаємоконтролю і самоконтролю, пізнавальна гра, проблемно-пошуковий, ситуативний методи, екскурсії.